Non-Smoking
非常对不起,
该博客已经暂停更新了。

感谢大家的喜爱。
————————————
Something for nothing.
Works Warehouse.
堆作品的站。都是些没什么意义的玩意。

My works here are mostly derivative works.
这里的作品大多为二次创作。

*Fan Fictions for :
Assassin's Creed
→(Altair/Malik)
The Basketball Which Kuroko Plays
→(Kagami/Kuroko ; Kiyoshi/Hyuga)
…etc
*二次创作的同人作品包括:
《刺客信条》
→(阿泰尔/马利克)
《黑子的篮球》
→(火神/黑子;木吉/日向)
……等等
 

《[Lyrics] HURT - Johnny Cash》

做视频时涉及到《HURT》中文字幕,在网上查了一圈都跟我脑中的意象出入很大,没有中意的版本,于是干脆自己译了一版。
为了视频完成可能有些粗糙,欢迎交流翻译细节。

//

I hurt myself today
to see if I still feel
I focus on the pain
the only thing that's real
 
今天我伤了自己, 
想知晓我还能否感知。 
我凝神感受疼痛, 
那是我唯一的真实。

the needle tears a hole
the old familiar sting
try to kill it all away
but I remember everything

如针尖撕裂出伤口, 
那往日熟悉的刺痛。 
妄图将其忘却, 
我却记得一切。
 
what have I become
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end

我成为了什么啊, 
我最亲爱的朋友? 
我认识的各位, 
最终全部消散。
 
and you could have it all
my empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

而你可拥有那一切, 
拥有我那污秽之国。 
我将令你哀痛, 
我将令你受创。


 
I wear this crown of thorns
I bound my liar's chair
full of broken thoughts
I can not repair

我戴着荆棘之冠, 
我囚于谎言之座。 
溢满的破碎思绪, 
而我无能为力。
 
beneath the stains of time
the feelings disappear
you are someone else
I am still right here

在时光的污点之下, 
知觉不复存在。 
你已迈向彼岸, 
我却无处可走。
 
what have I become
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end

我成为了什么啊, 
我最亲爱的朋友? 
我认识的各位, 
最终全部消散。
 
and you could have it all
my empire of dirt
I will let you down
I will make you hurt

而你可拥有那一切, 
拥有我那污秽之国。 
我将令你哀痛, 
我将令你受创。
 

if I could start again
a million miles away
I would keep myself
I would find a way

若我能从头来过, 
在那遥远的地方。 
我会把持自己, 
我会找到方向。

 
评论
热度(6)
© Non-Smoking/Powered by LOFTER